Bijna weekend

14 april 2017 - Hanoi, Vietnam

De laatste keer dat ik schreef was maandagavond op weg terug naar Hanoi.
De reis ging goed en in de middag heb ik helaas afscheid moeten nemen van mijn reisvriendinnetje Cynthia. Ze is haar reis gaan vervolgen naar Bangkok, Thailand. Natuurlijk wens ik haar een hele goede reis. Ik mis haar wel onwijs momenteel!
Dinsdag 2 lessen gehad en verder uitgerust van het drukke weekend.
Ook woensdag was ik nog behoorlijk moe, even naar de markt gelopen een paar nieuwe schoenen gekocht voor €4,- en een smoothie.
Gisteren naar het centrum van Hanoi geweest om daar een nieuwe rugzak te halen, een North Face om precies te zijn. Ah wat ben ik daar blij mee. Daarna les gehad, gegeten en vroeg naar bed. Mijn wekker ging namelijk vanochtend om 04.50.
Om 05.15 was ik onderweg naar het busstation want ik zou vertrekken naar Ninh Binh om 06.20 uur. Echter betaalde de locals 60.000 dong waar ik 165.000 dong betaalde, dat laat ik me geen tweede keer gebeuren.
Om 08.00 uur aangekomen in Ninh Binh en na wat onderhandelen een taxi gevonden naar Trang An. Daar een boottocht gedaan van 3 uur door de mooie natuur, grotten en tempels. Wat was dat mooi!
Daarna door naar Hoa Lu Ancient Village, een oud dorpje met tempels en bezienswaardigheden. Erg mooi om te zien, maar ik ben inmiddels een beetje tempelmoe.(Is dat een woord?, geen idee!) Nou goed daar even rond gelopen en daarna wilde ik de taximotor nemen naar Ninh Binh bus station.
Echter werd ik ergens langs de weg gedropt en zou de bus daar wel langs komen.
Daar nog maar even rondgelopen dan en lekker in het zonnetje wat gedronken.
Rond 2 uur de bus naar huis genomen, deze keer na wat onderhandelen voor 60.000 dong (2,20€ ongeveer).
Halverwege de busrit van 100 km moest ik ineens onwijs nodig plassen en natuurlijk geen wc en ik werd ook niet helemaal lekker in de bus. Wat een hel van een rit was het en wat was ik blij toen we in Hanoi waren en ik snel naar de wc kon. Inmiddels ook nog even geslapen en nu thuis. Ik moet zo gaan voor mij les, want dat gaat naast alle leuke dingen natuurlijk ook gewoon door.
Morgen staat er een bezoek aan een bruiloft op de planning, maar daar later meer over.

Xxx
Kim

1. Mama:
    Ha die Kim,

Dat onderhandelen is jou wel toevertrouwd ;-)
    Jammer dat Cynthia weg is maar misschien wil de nieuwe stagiaire je vriendin ook wel worden Whahahaha.
    Super dat je morgen mee mag naar die bruiloft. Geniet ervan want zo'n kans zul je niet vaak meer krijgen.
    We zullen je zondag wel missen met het paasontbijt maar dan moet Emiel mar een broodje extra eten. Zal hem je paashaasje meegeven.

Liefs, mama xxx
  2. Margriet:
    14 april 2017
    Lieve Kim wat fijn om even mee te genieten van jou reis avontuur!! Geniet ze lekker verder.x
  3. Oma:
    14 april 2017
    Fijn om weer van alles te lezen over je nieuwe belevenissen van de afgelopen week in Vietnam. Ik hoop dat de dag morgen , als je mee naar die bruiloft mag, net zo bijzonder mag zijn , als de rest van wat je tot nu toe al meegemaakt hebt.

Groetjes Oma.
  4. Tante Hanny:
    14 april 2017
    Fijn Kim om weer iets van je te horen.
    Ik ben reuze benieuwd naar je verhaal over de bruiloft lijkt me heel leuk om mee te maken.
    groetjes xxx