Een geweldige tijd samen!

3 mei 2017 - Thành phố Phú Quốc, Vietnam

Het is alweer een aantal daagjes geleden dat we wat schreven over onze vakantie samen.

We waren onderweg naar de mekong delta, waar we uiteindelijk 2 dagen geweest zijn. Gevaren door de jungle met kleine roeibootjes, een floating market bezocht en een visfarm. Slapen en eten deden we op bij ons floating hotel/restaurant. Onwijs tof!
De busrit naar Ho Chi Minh, ook wel Saigon, was echter minder leuk. De rit zou 6 uur duren, nou lang maar helemaal prima. Uiteindelijk hebben we zo veel in de file gestaan dan we 9,5 uur onderweg zijn geweest. Wat een hel! Met een vrouw in de bus die ziek was zo te horen, een man die de pitjes van zijn fruit op de grond spuugde en mensen die maar tegen elkaar aan het schreeuwen waren. We waren blij toen we in Saigon waren.

Een stad waar we 2 nachten hadden geboekt. Een stad met nog veel meer verkeer dan Hanoi, waar we echt even aan moesten wennen. Vooral Emiel had het hier de eerste avond even moeilijk mee, waarschijnlijk kwam dat ook doordat we moe waren van de busrit.
Die avond heerlijk gegeten, jaaa ik heb eindelijk krokodil geprobeerd! Iets wat ik vanaf het begin van onze reis samen al wilde proberen. Het is lekker, een smaak beetje tussen kip en vis in maar lastig uit te leggen.

In Saigon was het gedurende ons verblijf independence day, dus hebben we het independence palace bezocht op die dag en de stad verkend. In de avond even naar de skybar geweest om wat te drinken en daarna afgesproken met 2 gezellige jongens die ik tijdens mijn Ha Long bay trip met Cynthia had leren kennen. Een biertje gedronken en gezellig gekletst. Een geslaagde, leuke avond! :) De dag erna zijn we naar de Cu Chi tunnels geweest.
Een hele ervaring en erg interessant. Echter besloten we na de killing fields, de gevangenis in Phnom Penh en de tunnels dat we genoeg van de oorlog gezien hadden deze vakantie.

Die avond vlogen we dat ook eindelijk naar Phu Quoc, de laatste bestemming tijdens onze trip. We werden vriendelijk verwelkomt bij ons verblijf wat echt in the middle of nowhere ligt.
Gisteren hebben we 2 duiken gemaakt, prachtig koraal gezien, zeewormen, parels en vele schitterende vissen.
Daarna een scooter gehuurd en naar de watervallen gereden om lekker even af te koelen en een trekking te doen door het Nationaal park.
Gisteren avond tijdens het eten kwamen er ineens 2 scooters aanrijden, nieuwe gasten. Toen ze dichterbij kwamen zagen we wie het waren. Gawein en Daan, de 2 jongens die we in Ho Chi Minh nog gezien hadden! We hadden het toen over het leuke verblijf wat we geboekt hadden en dat hadden ze genoteerd, gezellig! Zojuist ben ik net wakker geworden in onze boomhut, een fantastische ervaring!

Later meer.

Xxx

1. Mama:
    3 mei 2017
    Weer een ervaring rijker.....in dependance day. Weer wat meegemaakt wat onverwacht was.
    Weet dat je niet wilt gaan aftellen, maar das nu toch echt begonnen. Geniet nog extra van de laatste dagen en ben toch wel blij als ik je zondag weer zie.

Liefs en tot snel,
    Mama xxx
  2. Tante Hanny:
    3 mei 2017
    Jullie hebben weer een heleboel leuke dingen gedaan. Als jullie weer terug zijn dan zul je je weer aan alle luxe hier moeten aanpassen Maar dat zal denk ik wel lukken, alleen de temperatuur dat zal nog niet meevallen al word het hier héél zachtjes aan een ietse-pietsie warmer. Groetjes en geniet er nog van
  3. Bea Tünnissen:
    Wow super weer.
    Prachtig om dat allemaal mee temogen maken <3
    Helaas zit het er weer bijna op... :(
  4. Tante Ineke:
    3 mei 2017
    Weer een super verhaal en het gezegde van "wat is de wereld toch klein" is bij jullie echt van toepassing. Dat je zo nog bekende tegen komt is toch wel heel toevallig. Geniet nog van de laatste paar dagen en ik wens jullie alle twee een goede reis terug naar huis, bepakt met een rugzak vol dierbare verhalen en heel veel nieuwe ervaringen. Groetjes xxx