Laatste paar dagen alleen!

23 april 2017 - Hanoi, Vietnam

Het is alweer zondag! Eindelijk wat tijd gevonden voor het schrijven van een nieuwe blog.

Na een nacht goed geslapen te hebben in de trein, donderdagochtend aangekomen in Hué. Veel rondgelopen en ontdekt in deze mooie oude stad. Een tour gedaan naar tombes en eigenlijk wel onwijs veel gedaan in 1 dag tijd.
In de avond een jongen ontmoet uit India, maar woont in Londen, Manish. Samen gegeten bij een local restaurantje in de buurt van ons hostel op aanraden van een local. Erg lekker en goedkoop gegeten. Daarna nog wat rond gelopen bij de rivier en in de stad.

Donderdag vertrokken met een sleeperbus naar Hoi An. Onderweg nog gestopt bij een mooi strandje en eind vd ochtend gearriveerd in Hoi An.
Na wat twijfelen toch een kijken of ik een jurk op maat kan laten maken. Uiteindelijk vond ik een winkeltje Ba-Ri tailor made waar ze mijn ontwerp konden maken.
De volgende dag om half 10 had ik mijn eerste pasmoment. Ik had 2 plaatjes gevonden. Van 1 foto wilde ik de bovenkant van mijn jurk en van de andere kant de onderkant en ook nog eens een andere kleur dan op de foto's.
In de middag rond gelopen in het oude centrum van Hoi An en opnieuw veel bekeken.
In de avond lekker gegeten aan de rivier op een klein krukje, net zoals de meeste local restaurantjes. Wat een prachtige stad, vooral in het donker. Ik besloot een boottochtje te doen tussen al de lampionnetjes in en met alle lampionnetjes om me heen. Overal waar ik keek waren verlichte lampionnetjes. Ondertussen ook nog even met mama en Emiel gebeld om ze de mooie stad te laten zien. Zij waren namelijk samen want mama heeft Emiel weg gebracht naar het station. Emiel vertrok namelijk naar Hanoi!

Gisteren om half 10 eerste pasmoment. Na 3 keer wat aanpassen was hij eindelijk klaar, wat ben ik blij met deze prachtige jurk!
Een kokosnoot gedronken aan de rivier en op naar het vliegveld.
Helaas had mijn vlucht een uur vertraging wat ervoor zorgde dat ik onwijs moest haasten bij aankomst. Ik belde een motor taxi en deze bracht me naar huis in Hanoi waar mijn spullen stonden. Vanuit daar maakte ik een prijsafspraak met hem. Hij zou me naar het hotel brengen in Hanoi centrum en daarna terug naar het vliegveld om Emiel op te halen.
Hij reed goed door, wat erg fijn was en wat er uiteindelijk voor zorgde dat ik op tijd op het vliegveld was voor Emiel.
Het was erg gek, maar ook erg fijn om Emiel weer na zo'n lange tijd te zien. Echter moest ik er wel weer even heel erg aan wennen.
Eenmaal aangekomen in het hotel was er geen elektriciteit in onze slaapkamer en werden we omgeboekt naar een ander hotel. Geen erg schoon hotel, maar goed t was maar voor 1 nachtje en het was half 1 's nachts inmiddels.

Vanochtend zijn we naar de markt geweest in de buurt van waar ik een maand gewoond heb en daarna nog goed afscheid genomen van iedereen. Gisteren toen ik aankwam was er maar 1 iemand thuis, dus echt afscheid had ik niet genomen. Daarna samen nog lekker een broodje gegeten en door de stad heen gelopen.
Onze reis samen is nu echt begonnen en ik ben onwijs blij dat we dit avontuur verder samen gaan afmaken.
Momenteel zitten we in de transfer op weg naar het vliegveld. Als het goed is, zijn we vanavond in Cambodja!!!!
Eens per 2 dagen een blog gaat me waarschijnlijk niet lukken, maar ik ga mijn best doen!

Xxx

Kim

1. Tante Hanny:
    23 april 2017
    Hele fijne vakantie samen!
    groetjes
  2. Mama:
    23 april 2017
    Je jurk is echt heel mooi. Wat fijn dat je overal internet had....zo hebben we hem samen uit kunnen kiezen :-)
    Heel veel plezier met Emiel en ga lekker genieten samen en Cambodja ontdekken.
    Hoop toch op regelmatig een blogje, haha.

Liefs, mama
    Xxx
  3. Tante Ineke:
    23 april 2017
    Wat ben jij een ondernemende dame geworden om zo alles in je uppie te doen. En zo vlug contacten te leggen met mensen die je nog nooit hebt ontmoet. Petje af!! En die jurk is prachtig .En ik wens jullie samen nog een goede veilige reis en een onwijs fijne vakantie in Cambodja. Groetjes xxx