YesD I will never forget you!

19 april 2017 - Hanoi, Vietnam

Zondagmiddag schreef ik mijn laatste blog, momenteel is het alweer woensdagavond.
Zondag avond heb ik na wat slapen nog een klas les gegeven. Ze waren erg blij met me en hoopte me nogmaals te zien. Helaas, deze week mijn laatste les dus nog een keer les geven ging niet meer.
Maandag en dinsdag les gegeven, wat voot toerisme gewerkt en rustig aan gedaan. Even naar de markt geweest met Tuoi, maar verder vooral uitgerust en mijn spullen ingepakt voor vandaag.
Ik heb de afgelopen maand 3 klassen vast les gegeven. Gisteren moest ik hier afscheid van nemen.
De eerste klas was lastig, maar ging prima.
De tweede klas pff... ze vroegen mij of ik vorige week wat met ze wilde drinken. Echter had ik hier niets meer over gehoord. Toen ik ze gisteren vertelde dat ik vandaag zou vertrekken in de avond waren er een paar onwijs verdrietig. Och wat sneu, ze stonden bijna met tranen in hun ogen en ik merkte dat ik echt moest gaan, anders begon ik ook te huilen.
Dat deed me echt wat, jeetje. In een maand zo'n hechte band krijgen met mensen...
Thuis dacht ik er nog veel over na en over het drankje doen.
In overleg met Emiel besloten we op 5 mei wanneer we terug zijn in Hanoi wat te gaan drinken met ze in de avond.
Ik plaatste dit op de groepsfacebook en kreeg onwijs leuke reacties.
Wat ga ik ze missen!
Vanochtend mijn backpack ingepakt en moest ik naar de dokter voor mijn b12 inenting. Samen met Kiên op de motor naar de dokter. Daar werd er gekeken of ik de spuit wel daadwerkelijk nodig had en daarna werd deze gezet.
Lees: spuit erin, snel erin spuiten, spuit eruit. Oeii... dat deed toch behoorlijk wat pijn en is absoluut niet de manier zoals wij het in Nederland kennen.
In de middag naar een grote shoppingmall geweest met Kiên en Nora, lekker rond gelopen, gekletst en rond gekeken.
Vanmiddag arriveerde er een nieuwe vrijwilligster uit Italië. Een onwijs leuk meisje, we kletste wat en liepen een rondje.
In de avond mijn laatste klas. Het nieuwe meisje kwam in mijn les kijken en bekijken hoe iemand anders les geeft ter inspiratie.
Cultuur en cultuurverschillen, een erg interessant onderwerp waar je over kunt blijven praten.
Na 1,5 uur was ook deze klas afgelopen en is het tijd om afscheid te nemen. Een jongen in mijn klas vroeg of ik echt weg ging. Ja helaas het zit erop, behoorlijk teleurgesteld zei hij: but I need you! Wat een schatjes zijn het allemaal.
Alle studenten uit mijn klassen kregen een stukje stoopwafel, waar ze onwijs van genoten.
Daarna nog lekker gegeten en was het tijd om naar het station te gaan.
Helaas ook tijd om afscheid te nemen van sommige mensen, omdat zij zaterdag niet thuis zijn.
Mijn backpack haal ik zaterdag op als ik terug kom in Hanoi.
YesD heeft me de mooiste ervaring van mijn leven gegeven. Ik ging naar Ha Long Bay, the perfume pagoda, Ha Giang, Ninh Binh, een bruiloft en mega veel andere plaatsen. De mensen zijn super en ze zijn onwijs behulpzaam en lief.
Het is een super organisatie en het geld komt zeker goed terecht.
I will never forget YesD (tuoi and Trang) and all my students who became friends as well!♡
Ik boekte een treinrit naar Hué in een bed, althans dat dacht ik. Het is echter een harde bank die je als je pech hebt met 2 personen moet delen. Gelukkig zit er niemand naast mij dus ik heb de hard bank voor mezelf alleen, maar goed ik ben onderweg naar Hué!!!!!
Later meer over Hué, Hoi An en Da Nang! Dit wordt waarschijnlijk zaterdag als ik mijn vlucht terug naar Hanoi heb.

Xxx

Kim

1. Tante Hanny:
    19 april 2017
    Hele fijne dagen in Hue en omgeving!!!
    Groetjes
  2. Mama:
    19 april 2017
    Wat fijn dat je het zo super gehad hebt. Geweldig dat je je zo welkom hebt gevoeld daar. Zullen zeker "memories forever" zijn. Hoop dat je nu tijdens de lange reis van 12,5 uur toch een beetje kunt slapen op die harde bank en dat je de komende dagen nog heel veel mooie dingen mee gaat maken.
    Ik breng Emiel vrijdagochtend naar school en s middags naar het station. Hopelijk verloopt zijn reis voorspoedig en hebben jullie nog 2 geweldige weken samen in Cambodja.

Liefs, mama xxx
  3. Tante Ineke:
    19 april 2017
    Ik ondekte dat ik een blog niet gelezen had,de voorlaatste over de bruiloft. Wat een ervaringen heb jij daar op gedaan. Dit en al die andere dingen kunnen ze je nooit meer af pakken. Nu weer de treinreis 12,5 uur ,in die tijd zijn wij heel europa door. Ik hoop dat het ondanks die harde bank toch een prachtige reis wordt. En nog een paar daagjes en dan kun jij Emiel al die mooie dingen laten zien en jullie eigen avontuur beleven. Ik wens jullie samen een onwijs fijne tijd en kijk weer uit naar je volgende blog. Groetjesxxx