Halfway the first week in Hanoi!

29 maart 2017 - Hanoi, Vietnam

Jeetje, wat krijg ik veel appjes en reacties van iedereen hoe het gaat met me en dat het leuk is om mijn blog te lezen!
Inmiddels is mijn blog zo'n 200 keer gelezen.

Nou gelukkig leef ik nog steeds en heb me voorgenomen dat ik ga PROBEREN om om de dag een blog te schrijven. Het kost me namelijk best veel tijd. Ik zit nu op mijn kamertje terwijl de rest beneden zit te kletsen.
Nou goed, let's go dan maar.

Gisteren middag ben ik samen met Nhi en Cynthia naar een meer gelopen en hebben we daar wat gedronken. Erg gezellig!
Gisterenmiddag kreeg ik een berichtje van Chiara, een oud collega, die ruim een half jaar is gaan backpacken in Azië. Ze zou die avond en morgen in Hanoi zijn en vroeg of ik zin en tijd had om wat af te spreken. Ik had haar 2 maanden niet gezien en wilfe graag al haar verhalen horen! We spraken af om wat te drinken morgen middag.

Mijn laatste blog schreef ik over de 2 lessen die ik alleen zou hebben dinsdagavond.
Nou daar ging ik met de bus naar school, ongeveer 20 minuutjes rijden.
De eerste klas was erg lastig. Het niveau engels lag tussen 5 woorden en een beetje. Het wisselde heel erg. Moeilijk om het voor iedereen spannend te houden. Spelletjes wilde ze niet tot nauwelijks doen en sommige wilde niet eens engels tegen me praten. Morgen heb ik deze klas opnieuw. Ik denk dat ik veel klassikaal ga doen, omdat ik zo mijn aandacht een beetje kan spreiden.. pfff... Emiel was hier vast veel beter in geweest, maar goed. Ze moeten het maar met mij doen.
Mijn 2e klasje bestond uit 9 personen. Wat een enthousiasme en wat wilde ze graag leren! 1,5 uur was dan ook zo voorbij. Er werd meteen naar mijn Facebook gevraagd, dat is hier schijnbaar heel normaal om meteen te vragen, maar dat heb ik nog even afgehouden.
Om 21.15 was de les afgelopen en liep ik naar de bus. De laatste bus zou gaan om 21.30 en ik was er om 21.20 ongeveer. 21.30, 21.35, 21.40, 21.45. Hmm.. geen bus.
Uiteindelijk gebeld naar iemand die thuis was en die is me op komen halen met de scooter.
Mondkapje op, want anders adem je alle uitlaatgassen in en hop achterop de scooter. Alleen dat al was een hele ervaring. Auto's, scooters, bussen, fietsen kris kras door elkaar, ik vond het een geweldige ervaring!
Vanochtend ben ik samen met Cynthia om half 10 opgestaan. We waren van plan wat museums te bezoeken en in de middag met Chiara wat te gaan drinken.
Daar gingen we, de bus in, op weg naar the convention museum. Daar aangekomen om 11.25 bleek dat er een pauze zou zijn van 11.30 - 14.00. We zijn dus maar een paar minuten binnen geweest, zucht.
Nou goed, dan maar maar the old quarter met de bus. Echter reed de bus wat anders dan wij dachten en zijn we na een tijdje maar uitgestapt. Later bleek dat we in de buurt waren van het mausoleum van Ho Chi Minh! Na een paar keer ergens te zijn weg gestuurd, verkeerd te zijn gelopen en op een archeologische plaats uitkwamen vonden we het! Er was net een wisseling van de wacht bezig, wat een gebouw! We hebben daar wat rond gelopen, zijn naar de Pagoda geweest en gingen toen op weg naar the temple of Literature.
Eenmaal daar aangekomen bleek dat we via de uitgang naar binnen wilden, en we dus helemaal om moesten lopen voor de ingang. Nou goed eenmaal binnen waren we reuze enthousiast! Wat een mooie pagodes!
Daarna hebben we wat gegeten, een noodlesoep met vis en een gerecht met gevulde balletjes (geen idee wat ik gegeten heb). Het was een schattig en leuk restaurantje waar we aten voor een paar euro.
Het eten met stokjes gaan me inmiddels ook erg goed af!
Nadat we wat hadden gegeten zouden we Chiara meeten. We hebben met zn 3tjes wat gedronken en het was reuze gezellig.

Van 19.00 - 20.30 had ik een klasje van 5 mensen, dezelfde klas als maandag. Dit keer de topic family and friends. Ah wat hou ik van dit klasje. We zijn uiteindelijk uitgekomen op het verschil tussen het eten in Noord en Zuid Vietnam en dus erg afgedwaald. Als ik ze volgende week weer les mag geven doen we wel iets met cultuur en eten ofzo. Ze vinden het geweldig om over hun cultuur, tradities en gewoontes te vertellen en vroegen me na afloop van de les meteen of ik hen volgende week weer les wilde geven. Wat een schatjes!
Genoeg geluld voor vandaag, tot de volgende keer!

Veel liefs!

Kim

1. Mama:
    29 maart 2017
    Leuk Kim. Hopelijk gaat het je lukken om ons om de dag te kan meegenieten van je verhalen. Gezellig dat je je collega nog even gezien hebt. Ben je zo ver van huis en dan nog zijn er altijd wel bekenden in de buurt.
    En het eten....misschien maar goed dat je niet altijd weet wat je eet, haha.
    Voor jou zo welterusten en tot apps maar weer.
    Liefs, mama
  2. Tante Ineke:
    Hoi Kim
    Weer een leuk verhaal. Het lijkt wel of je daar al weken bent zo ontspannen dat je alles omschrijft. Het openbaarvervoer moet daar net zo gaotisch zijn als het verkeer maar blijkbaar voor jou geen punt. Als hier een keer de treinen niet rijden is iedereen gepikeerd. Fijn dat je ook zoveel kunt ondernemen dat je daar de tijd voor krijgt buiten je werk en de engelse les. Geniet er van en ik blijf weer in afwachting van je volgende blog . Groetjes en een dikke knuffel
  3. Annemieke:
    29 maart 2017
    Zo te lezen gaat het goed daar met jou. Je vermaak je wel. leuk om de verslagen te lezen.
    Geniet maar lekker!
    groetjes, Annemiek
  4. Oma:
    29 maart 2017
    Ik heb je laatste nieuwtjes weer gelezen.
    Gezellig dat je oud collega nog langs geweest is.
    En nu heb je toch meegemaakt, hoe het daar is om op een scooter door het verkeer proberen te komen.
    Fijn dat het zo goed gaat en ik zie weer uit naar je volgende blog.
    Groetjes Oma.
  5. Clariska:
    30 maart 2017
    Super leuke verhalen Kim! Heel veel succes en plezier daar :)