1 week van huis

31 maart 2017 - Hanoi, Vietnam

Pff.. wat er in 2 dagen toch weer allemaal kan gebeuren.
Gisteren heb ik voor het eerst meegeholpen in het toerisme bij YesD, erg gaaf. In de avond had ik een klas, deze keer alles klassikaal gedaan zodat ze eindelijk engels spraken en ik hun niveau kon zien. Gelukkig deden ze goed mee en was ik erg tevreden.
We hebben gisteren ook een nieuwe vrijwilligster erbij gekregen, Nora uit Hongarije.
Een Vietnamese jongen die bij YesD zit voor zijn stage had het al 2 dagen over 'the wooden shoes'. Toevallig had ik een aantal sleutelhangers bij met klompjes en ik gaf hem een sleutelhanger die hij mocht houden. Hij heeft de gehele avond zo blij als een kind rondgelopen en was er erg trots op. Nu hangen de klompjes aan zijn sleutelbos, prachtig!

Vanochtend heb ik nog wat voor het toerisme gewerkt en na de lunch hadden we een massage geboekt. Eerst in een herbal bath (lees: tonnetje met zwart water) en daarna een omamori massage. Dat is typisch vietnamees. Heerlijk was het en soms wat pijnlijk maar dat hoor erbij denk ik.
Mijn klasje van vanavond deed ook weer erg goed mee en ze wilden vanalles weten over Nederland.

Morgenvroeg vertrekken we met alle vrijwilligers (behalve Nhi) om 07.00 uur naar de Perfume Pagoda dus ik ga zo maar eens slapen. Zondag t/m dinsdagmiddag ben ik te vinden bij Ha Long Bay op het eiland Cat Ba en dinsdagavond heb ik 2 lessen. Het wordt een erg druk weekend.
Dit betekent dat ik zondag ook geen blog zal schrijven, maar pas nadat ik terug ben van mijn trip.
Kortom, het gaat dus nog steeds erg goed met me en heb het reuze naar mijn zin!
Ik heb me laten vertellen dat in april de zomer begint en dan eindelijk de zon achter de wolken vandaan komt, laten we het hopen!

Xxx

Kim

1. Mama:
    31 maart 2017
    Ja die wooden shoes. Veel denken dat wij daar echt de hele dag op rons lopen.
    Heel veel plezier komende dagen. Weer momenten voor heel veel nieuwe herinneringen. Had je net nog een appje gestuurd maar denk dat je net op bed lag. Dat zie je dan morgen wel.

Tot apps,

Mama xxx