Eerste dagen in Hanoi

27 maart 2017 - Hanoi, Vietnam

Ondertussen ben ik alweer 3 dagen in Vietnam. Wauw! Times flies when you're having fun!
Zaterdag ben ik rond 11 uur in Hanoi aangekomen, op het vliegveld direct gepind en een vietnamees simkaartje gekocht. Met de bus richting mijn werk-/verblijfadres YesD. De buschauffeur in de eerste bus liet me te vroeg uit de bus waarna ik zo ongeveer een half uur gelopen heb met mijn backpack op mijn rug, erg prettig.
Toen ik de juiste bus eindelijk gevonden had en op de goede plek was uitgestapt ging alles heel snel. Tuoi, een van de eigenaren van YesD heeft me opgehaald bij de bushalte en naar het huis gebracht. De andere vrijwilligers waren op dagtrip dus die zouden later die dag thuis komen.
Eerst even douchen en opfrissen en wat kletsen met Tuoi en later ook met Ibson, hij was te moe voor de trip.
Toen ik even wilde gaan wandelen kwamen net de andere thuis. Iedereen was zo lief en onwijs gezellig. Die avond zijn we gaan eten aan de overkant in een restaurant voor 1€ en hebben we de bus genomen naar the old quarter. Hier hebben we rondom het meer gelopen en hebben veel straatartiesten gezien, wat een gezelligheid!
Die avond/nacht lag ik om 4 uur 's nachts in bed en heb tot half 1 's middags geslapen, daarna geen last meer gehad van mijn jetlag!
Gisteren kwam er een nieuwe vrijwilligster bij uit Duitsland. Haar ouders komen uit Vietnam en ze spreekt ook vietnamees, erg handig. We kregen samen een korte introductie van Tuoi.
Nu zijn we met 6 vrijwilligers: een vietnamese jongen Khan, 2 amerikanen Ibson en Ryan, Cynthia uit Engeland (my roommate), Nhi uit Duitsland en ik.
Gisteren ben ik samen met Ryan en Cynthia naar de markthal geweest waar ze werkelijk alles verkopen. Vlees wat direct gehakt wordt als je het bestel, kleding, fruit, groente, rijst en vissen die zwemmen in het water en zodra je een vis wilt maken ze m dood voor je. In de markthal scheuren de scooters ook nog eens tussen de mensen door.
We hebben n jackfruit gehaald (geen idee hoe het heet in het Nederlands), een kokosnoot en een ander gek soort fruit, Ryan nam ook nog een kippenvoet(dat wilde ik niet proeven).
In de avond heb ik samen met Cynthia een paar trips gepland voor komende weken.
Zaterdag gaan we met alle vrijwilligers vanuit ons werk naar de Perfume Pagoda en zondag en maandag gaan we naar Ha Long Bay! Daar zullen we verblijven op Cat Ba en willen we gaan kajakken en hiken.
Volgende week gaan we in het weekend naar Ha Giang, het lijkt op Sapa maar is veel mooier, authentieker en bijna geen toeristen.
Vandaag heb ik wat lessen voorbereid voor deze avond en morgenavond en ben ik in de middag naar de markthal geweest met Nhi en zijn we een stukje de wijk ingegaan voor de eerste tempels en de boeddhistische mannetjes, ah die vind ik zo schattig! Ik durf er alleen geen foto van te maken, dan voel ik me een beetje stom.
Op de terug weg hebben we wat eten gekocht, iets gevuld deeg met groente en n eitje en een warm kokos rondje, geen idee wat het was eigenlijk.
Net heb ik samen met Nhi ons eerste klasje gedraaid. Het waren 5 mensen met echt heel basic engels. We hebben hem wat geleerd over dating and love, dus woorden als crush, have butterflies in your tummy, fall in love enz.
Het was geweldig, deze mensen spreken namelijk maar een paar woorden engels. Morgen heb ik zelf mijn eigen 2 klassen, ik ben heel benieuwd! Mijn hoofd draait al volledig op engels en het gaat me goed af, gelukkig!
Daarnaast komt Trang morgen terug van haar Sapa trip, dus ga ik haar helpen met het toerisme gedeelte.
Al met al, ondanks dat ik mijn lieve vriendje erg mis, gaat het super goed met me, ik heb het onwijs naar mijn zin en vermaak me hier onwijs.

Xxx

Kim

1. Tante Ineke:
    Hoi Kim
    Knap hoe je het doet daar in de vreemde, zoveel nieuwe indrukken. Maar fijn dat het je zo goed bevalt. Ik wens je een hele fijne tijd en kijk vol spanning uit naar je volgende blok. heel veel groetjes en een dikke knuffel. xxx
  2. Tante Hanny:
    Leuk verhaal!
    Fijn dat de eerste indruk over je collega's zo positief is dan komt de rest ook goed.
    Groetjes xxx
  3. Mama:
    27 maart 2017
    Super Kimmie dat je het zo naar je zin hebt. Leuk dat je blogt, we kijken allemaal uit naar een nieuw verhaal
    Geniet ervan en maak herinneringen om nooit meer te vergeten.
    Dikke knuffel, mama
  4. Margriet:
    27 maart 2017
    Hoi Kim fijn dat je ons mee neemt in jou avonturen! Geniet lekker . Dan doen wij lekker mee !! dikke kus x
  5. Frans robben:
    27 maart 2017
    leuk dit :) geniet ervan dit zijn van die dingen die je niet snel meer overkomenTop!! en kijk uit en hou het allemaal safe :)
  6. Papa:
    27 maart 2017
    Fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Veel succes met les geven ;-)
    Ben benieuwd naar de volgende avonturen. Xx