Wauw! Wat een weekend!

4 april 2017 - Ha Long Bay, Vietnam

Nou daar gaan we dan. Wat een druk maar geweldig weekend heb ik gehad!
Zaterdag naar de Perfume Pagoda geweest met n groep vanuit YesD.
Eerst met de bus en daarna over in een bootje op weg naar de pagodes.
Uren gelopen op weg naar de top van de berg om vanuit daar naar beneden te gaan de grot in. Iedereen offerde dingen, geweldig om te zien.
Veel met Ibsen omhoog geklommen en gekletst. Erg gezellig! :)
Echter in de avond wel de laatste bus terug naar huis op een paar minuten gemist. Gelukkig zijn ze erg flexibel hier en als er genoeg mensen zijn die met de bus willen, rijdt er nog wel eentje.
In de avond kfc gegeten (een keer geen rijst) en op tijd naar bed.

Zondag ochtend, tijd voor ons avontuur, Ha Long Bay!
Om half 11 zouden we vertrekken met de bus en rond 2 uur zouden we arriveren op Cat Ba. Echter ging het allemaal erg traag en misten we de ferry, waardoor we pas rond 4 uur bij ons hostel waren.
Die avond naar Cannon Fort gelopen, bovenop de berg om vanuit daar de zonsondergang de zien. 'S avonds lekker uit eten geweest en daarna n biertje gedronken. Echter moesten we met onze zaklamp de weg terug vinden want de lantaarnpalen waren allemaal uit. Ook deed de wifi het niet in de avond in het hotel. Tja.. dat kan gebeuren op dat eiland en is schijnbaar vaker het geval.

Gisteren hadden we een tour geboekt door Ha Long Bay. We werden om 8 uur opgehaald en gingen de boot op. Eerst een tijdje rondvaren langs de limestone eilandjes en later kajakken door wat kleine grotten en langs de bergen.
Na het kajakken een lekkere lunch gegeten op de boot. Even varen en we mochten zwemmen, koud en zout maar toch wel even lekker.
Verder op de boot en op naar Monkey Island. Er werd gewaarschuwd dat je niet als vrouw of kind alleen mocht lopen daar omdat het gevaarlijk was dan.
Inmiddels had ik 2 gezellige Nederlandse jongens gevonden en we begonnen aan onze klim, op naar de top van Monkey Island, makkelijker gezegd dan gedaan.
Wat een hel van een weg, nouja weg. Wat rotsen die je over moest klimmen in de hoop dat je niet zou vallen. Ik voelde mezelf op dat moment een aap!
Cynthia is na een tijdje gestopt met klimmen en ik ben samen met de jongens helemaal omhoog gegaan.
Eenmaal boven aangekomen hebben we genoten van het schitterende uitzicht en wat foto's gemaakt.
Maar goed wie naar boven klimt, moet ook weer naar beneden. Mama en Emiel zouden doodsangsten hebben gehad als ze dit gezien zouden hebben dat weet ik zeker! Ik leef nog en ben veilig en heel beneden gekomen!
Beneden aangekomen zaten er veel aapjes op het strand, speelden met elkaar en waren erg leuk!
Na monkey island was de trip ten einde en waren we rond 5 uur terug bij ons hostel.

Doordat we zondag later dan gepland aan waren gekomen konden we niet meer naar het National Park die dag. We besloten dit vanochtend te doen, voordat de bus ons op kwam halen. Om half 7 waren we dan ook op weg naar het Nationaal Park van Cat Ba om omhoog te klimmen naar de top!
Om 07.05 begonnen we aan onze klim en het zou 1 weg door de jungle zijn. Nadat we na ongeveer een half uur lopen door de jungle weer uitkwamen bij een punt waar we al eerder waren geweest besefte we dat er dus meerdere paden waren. Opnieuw een poging en om 08.05 bereikten we de top. Wat een klim en wat waren we bezweet, maar het was het waard. Wat een schitterend uitzicht middenin de jungle!
Om 09.30 werden we opgehaald bij het Nationaal park om weer terug te gaan naar Hanoi.
Momenteel zit ik in de bus en ga ik zo proberen te slapen.
Wat een geweldig weekend, maar wat ben ik moe! Vanavond nog 2 lessen geven en een beetje op tijd naar bed toe.

Liefs,

Kim
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marjolein:
    Hi Kim,
    Wat gaat de tijd snel! Leuk om je zo een beetje te kunnen volgen! Ben benieuwd naar je volgende avontuur!
    Groetjes Marjolein
  2. Mama:
    4 april 2017
    Leuk om weer te lezen Kimmie. Mijn berichtje van vanmorgen maar verwijderd. Haha. Kon jij je verhaal nog aanpassen ;-p. Ben zo blij dat je het naar je zin hebt.

Oh ja, Emiel heeft zijn buikje ook weer vol gegeten en zit nu aan de koffie ;-)

Tot apps,

Knuffel mama xxx
  3. Tante Hanny:
    4 april 2017
    Wat een mooie avonturen beleef je daar!
    En zo leuk om te volgen.
    Groetjes xx
  4. Tante Ineke:
    Hoi Kim
    Weer een heel mooi verhaal en als jij zelf zegt dat Mama en Emiel doodsangsten hadden doorstaan als ze het zagen dan zal het inderdaad wel heel spannend geweest zijn. Maar gelukkig weer met bijde benen op de grond. Nog heel veel mooie avonturen maar doe wel voorzichtig. Groetjes xxx
  5. Oma:
    4 april 2017
    Leuk om te lezen dat je zo'n geweldig weekend hebt gehad.
    Ik kijk weer uit naar je volgende blog om te zien wat je dan weer voor bijzondere avonturen hebt beleefd. Maar doe wel voorzichtig hé ?
  6. Annemieke:
    5 april 2017
    niet normaal wat jullie allemaal ondernemen. jullie hebben tijd tekort.
  7. Edward van Os:
    6 april 2017
    Hoi Kim, leuk om al je verhalen te lezen. Heb je ook Vietnamezen de berg op zien klimmen, die doen dat veel soepeler als wij. En voor het thuisfront beschrijf maar eens wat je precies eet. Ze zullen het niet begrijpen. Vind jij het ook net zo lekker als ik? Ik het begin ging ik ook wel eens naar de Mac. Maar dat leer je gauw af.
    Groeten uit Esch